Зачарована казка життя Ольги Кобилянської. Монографія.


Левченко Галина.
Зачарована казка життя Ольги Кобилянської.
Монографія. К.: Книга, 2008. -224 с.  
978-966-8314-56-8

Рецензенти:  
Безхутрий Ю.М. - доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри історії української літератури Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна
Білоус П.В. - доктор філологічних наук, професор, професор кафедри українського літературознавства і компаративістики Житомирського державного університету імені І.Я. Франка
Васютинський В.О. - доктор психологічних наук, завідувач лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології АПН України

У книзі пропонуються спостереження за етапами становлення творчої особис¬тості О. Кобилянської, котра змогла репрезентувати свою жіночу інакшість всупереч патріархальності. Вихідним пунктом для аналізу власне художніх творів мисткині став висновок авторки монографії про те, що психічне життя О. Коби¬лянської перебувало у пошуках об'єднувального символу для узгодження при¬родного протесту проти накидуваних зовні вимог і водночас інтеріоризованого „вторинного" застосування примусу в ставленні до свого внутрішнього життя.



ЗМІСТ

ВСТУП  
РОЗДІЛ 1. АВТОБІОГРАФІЧНІ СВІДЧЕННЯ ОЛЬГИ КОБИЛЯНСЬКОЇ ЯК ІНТЕНЦІОНАЛЬНЕ ТЛО ХУДОЖНЬОЇ ТВОРЧОСТІ  
1.1. Інтерпретаційна модель дослідження  
1.2. Ситуація дитинства: історія комплексу маскулінності  
1.3. Невротична тривожність і нав’язливий еротизм як підстава для самовідчуження  
1.4. Психопатологічні явища повсякденного життя, сни і творчість  
1.5. Інтроверсія та нарцисизм як індивідуальна міфологія  
1.6. Християнство в індивідуальному міфі письменниці  
РОЗДІЛ 2. АРХЕТИПНІ МОДЕЛІ ВЕЛИКОЇ ПРОЗИ ОЛЬГИ КОБИЛЯНСЬКОЇ  
2.1. Вираження індивідуальної міфології в структурі основного конфлікту повістей Ольги Кобилянської  
2.1.1. Свідомість і несвідоме у творчому процесі  
2.1.2. Гомологічна будова повістей Ольги Кобилянської як підстава для структурного психоаналізу  
2.2. Міфічна матриця героя Ольги Кобилянської: нарцисичні метаморфози  
2.2.1. Еволюція центрального характеру повістей Ольги Кобилянської як нарцисичний онтогенез  
2.2.2. Структурний психоаналіз сюжетів повістей  
2.3. Особливості ситуації дитинства Нарциса у повістях Ольги Кобилянської  
2.3.1. Проблема батьківства – Едіпів комплекс – нарцисизм 
2.3.2. Материнський комплекс і фатум у повістях Ольги Кобилянської  
РОЗДІЛ 3. НОВЕЛІСТИКА ОЛЬГИ КОБИЛЯНСЬКОЇ: НАРЦИСИЗМ – АНІМІЗМ – СИМВОЛІЗМ  
3.1. Нарцисизм як варіант анімістичного світогляду  
3.1.1. Анімістичний дуалізм як метафорична ідентифікація  
3.1.2. Розрив із материнським середовищем:  
а) вторгнення у материнський простір;  
б) трагічний вихід із материнського лона;  
в) демонізм матері  
3.2. Драматичний шлях осягнення психологічної цілості: ініціації  
3.2.1. “Природа” – паралельність нарцисичних світів  
3.2.2. Ідеальне дзеркало і психічна трансформація  
3.2.3. Містерія духовного народження та ситуація переходу:  
а) переміщення у просторі;  
б) маргінальність як початок шляху до психологічної цілості  
3.3. Анімістичне зображення живої і неживої природи  
3.3.1. Трансформація рослинного тотема  
3.3.2. Бестіарій новелістики Ольги Кобилянської  
3.3.3. „Місячні люди” Ольги Кобилянської: кілька штрихів до мотиву нічного світила в художній системі письменниці
ЗАКЛЮЧНІ МІРКУВАННЯ  
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Коментарі