Галина Левченко. Міф проти історії. Cеміосфера лірики Лесі Українки


Левченко Г. Д.  
Міф проти історії. Cеміосфера лірики Лесі Українки ("Академвидав")


Технічні параметри
Рік видання - 2013
Обсяг - 332 стор.
Формат - 210x270 мм (84х108/16)
Оправа - 7 (тверда, ламінована)
Стандарт упаковки - 10 прим.
Ціна: 60.00 грн.


Книгу можна придбати:
- у книгарнях 
- у автора ruhe@ukr.net


Анотація

Семіосфера у проекції на індивідуальну творчість автора є самодостатнім лінгвосоціокультурним середовищем, що оперує притаманними лише йому субкодами. Поєднання міфо-архетипного, екзистенційно-психобіографічного та структурно-семіотичного методів прислужилося відкриттю в метатексті лірики Лесі Українки нових значень, увиразненню важливих його аспектів: тлумаченню проблеми міфологізму, метафізичних мотивів, світоглядних настанов, стильової еволюції, рецепції традиційних сюжетів та образів, що відображено у пропонованій монографії.
Для літературознавців, викладачів історії літератури у вищій і середній школах. Буде корисна студентам і всім, хто цікавиться семіотикою художнього тексту і стильовими пошуками раннього українського модернізму.


Зміст

Спроба побачити невидиме

1. Семіосфера лірики Лесі Українки


1.1. Міфологізм у літературі
1.2. Міфологізм у критичній рецепції творчості Лесі Українки
1.3. Стильова еволюція і семіосфера
1.4. Лірика Лесі Українки як міфологічний і семантичний текст
1.5. Магічна і релігійна соціокультурні системи в авторському міфі Лесі Українки
1.6. Творчість як утопія і воля до влади
1.7. Середньовічна і романтична естетики як визвольні стратегії магічно-релігійного синтезу


2. Семантичний простір міфу в ліриці Лесі Українки

2.1. Актанти і актори
2.2. Функціональний аналіз ліро-епічних поем
2.3. Художня топографія
2.3.1. Дуалістична модель світобудови
2.3.2. Сакральний простір
2.3.3. Медіальний простір
2.3.4. Профанний простір


3. Магічно-міфологічний субкод


3.1. Етимологія «царівни» та семантика акваобразів
3.2. Піднесена образність і семантика образу польоту в ліриці Лесі Українки
3.3. Квітковий стиль та уламки орфічного міфу
3.4. Прометеївський комплекс образів


4. Релігійний субкод лірики Лесі Українки


4.1. Адаптація релігійних жанрів у ліриці Лесі Українки
4.2. Концепт серця
4.3. Світлові ієрофанії
4.4. Концепт жертви
4.5. Наративні структури інтимної лірики
4.6. Концепт духовної спільноти


5. Психобіографічний вимір авторського міфу Лесі Українки

5.1. Концепт тіла-темниці
5.2. Екзистенційний бунт
5.3. Метафізичний бунт

Трансцендентний вимір життя як енергетичне ядро творчості

Література


Коментарі